آرشیو ۱۳۹۶

ورود رنو مگان مدل 2018 به بازار امارات

اخیراً “رنو خاورمیانه” اقدام به عرضه نسل جدید مگان در این منطقه نمود. حال این خودرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی در دسترس خریداران اماراتی قرار می‌گیرد. پیشرانه مذکور از توان 115 اسب بخاری و گشتاور 156 نیوتن متری سود برده و با یک گیربکس اتوماتیک CVT عرضه می‌شود.

مگان صادراتی به بازار امارات در کارخانه ترکیه‌ای رنو ساخته می‌شود. در طراحی کادر جلو و عقب این سدان فرانسوی همان امضای مشترک خانواده رنو را می‌بینیم، به انضمام چراغ‌هایی که فرم تند و تیزی دارند. مگان جدید بر روی پلت‌فرم CMF C/D تکوین و توسعه یافته است که یک ساختار مقیاس‌پذیر مشترک میان اعضای خانواده رنو و شریک آن نیسان است. این پلت‌فرم، نخستین بار در سال 2013 میلادی معرفی شد و پیش‌تر نیز، در آخرین نسل نیسان قشقایی، نیسان X-TRAIL و رنو تلیسمان هم به کار رفته است.

در بازارهای خاصی، شرکت رنو، مگان چهار درب را با پیشرانه‌ای 130 اسب بخاری عرضه می‌کند؛ پیشرانه‌ای که با یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه عرضه می‌شود؛ اما در بازار امارات چنین پیشرانه‌ای عرضه نخواهد شد. بهای رنو مگان (115 اسب بخاری) از رقم 52,900 درهم (14,400 دلار) شروع و در فول ترین نسخه آن به 72,500 درهم (19,850 دلار) ختم می‌شود. رنو مگان به نحو قابل‌توجهی ارزان از دیگر خودروهای رقیب خود ازجمله تویوتا کرولا که بهای آن از 67,500 درهم (18,400 دلار) شروع می‌شود و نیز هوندا سیویک است که قیمت آن از 67,900 درهم (18,500 دلار) استارت می‌خورد.

رنو مگان جدید با بهایی بسیار ارزان‌تر، به طور مستقیم درصدد شکار خریداران خودروهای کره‌ای است. این خودرو از یک صفحه نمایش لمسی به سایز 7 اینچ بهره می‌برد که قابلیت سازگاری با اتصالات تلفن هوشمند را داراست. همچنین سامانه صوتی ARKAMYS هم در کابین آن در دسترس خریداران است.

امکانات ایمنی این خودرو شامل مواردی چون: سامانه پایش نقاط کور و سامانه کمک پارکی می‌شود که فضا و پیرامون خودرو را به‌موازات عمل پارک دوبل، مورد اسکن قرار می‌دهد. نسخه پایه مگان تنها از دو کیسه هوای ایمنی در قسمت جلو بهره می‌برد، این در حالی است که نسخه فول آن از شش کیسه هوا من‌جمله جانبی و پرده‌ای برخوردار است.

با توجه به پیشرانه 115 اسب بخاری این خودرو، خروجی عملکرد آن عقب‌تر از دیگر خودروهای رقیب در این سگمنت است. نقل قول شده که مدت زمانی بیش از 13 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت مگان 1.6 لیتری به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *