آرشیو مناسبتی

نسخه صندوقدار 207 به زودی در بازار

پژو 206 که در سال 1380 در ایران عرضه شد بسیار موفق عمل نموده و محبوبیت بالایی کسب کرد؛ اما این خودروی هاچبک به دلیل کوچک بودن صندوق بار با سلایق ایرانیان چندان سازگار نبود و برای خانواده‌های ایرانی خودروی چندان مناسبی بشمار نمی‌رفت. به همین دلیل ایران‌خودرو تصمیم گرفت با همکاری پژو نسخهٔ صندوقدار 206 را طراحی و تولید نماید؛ بنابراین در سال 2006 (1384) طراحی و توسعۀ 206 صندوقدار با سرمایهٔ ایران‌خودرو همکاری مشترک با پژو انجام‌گرفته و بانام 206 SD به بازار عرضه شد.


با توجه به محبوبیت پژو 206 هاچبک در بازار ایران به نظر می‌رسید نسخهٔ صندوقدار آن ‌که فضای بار مناسبی را فراهم کرده بود نیز با استقبال بالایی مواجه گردد؛ اما به دلیل طراحی نه‌چندان زیبای عقب و عدم هماهنگی صندوق با بدنه، در ابتدا پژو 206 SD با استقبال سرد بازار روبرو شد. ولی ایران‌خودرو با زیرکی تمام تولید تیپ‌های مختلف 206 را کم و یا حتی متوقف کرد و در عوض 206 صندوقدار را در تیپ‌های گوناگونی روانهٔ بازار نمود؛ بنابراین مصرف‌کنندهٔ ایرانی به‌نوعی مجبور به خرید 206 SD شده و کم‌کم این خودرو در بازار جا افتاد!

پس‌ازاین پژو تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار 206 را در دیگر کشورها نیز عرضه کند به‌طوری‌که صادرات آن توسط ایران‌خودرو به کشورهایی چون روسیه، ترکیه و الجزایر صورت گرفت. از سوی دیگر، پژو در سال 2009 نسخهٔ هاچبک 206 را مورد فیس‌لیفت قرار داد و سعی نمود داخل و خارج آن‌را به پژو 207 شبیه سازد. این خودرو 206+ نام‌گرفته و در کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا نیز عرضه شد. 206+ در ایران نیز توسط ایران‌خودرو عرضه گردید که البته در ایران و آمریکای جنوبی بانام 207 ارائه شد. سپس پژو تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار 206+ را نیز بر اساس 206 صندوقدار تولید نماید. این خودرو در سال 2008 در چین و آمریکای جنوبی بانام 207 سدان عرضه شد. 207 سدان درواقع نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ 206 SD است که تغییراتی در دماغهٔ جلویی، چراغ‌های جلو و تغییراتی جزئی در عقب آن اعمال‌شده است.

پژو 207 سدان

پس‌ازاینکه تولید پژو 207 در سال 1391 در ایران به دلیل تحریم‌ها متوقف شد، با برقراری ارتباط دوباره میان ایران‌خودرو پژو، تولید این خودرو مجدداً با تغییراتی در داخل و خارج در ایران آغازشده است. حال در روز چهارشنبه 30/4/95، مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرده است که در راستای تنوع‌بخشی به محصولات و عرضهٔ مدل‌های جدید، نسخهٔ صندوقدار 207 نیز از زمستان امسال در ایران عرضه خواهد شد. این در حالی است که 207 سدان ‌که درواقع فیس‌لیفت 206 است در سال 2008 در برزیل عرضه‌شده و تولید آن در سال 2011 متوقف‌شده است و حال پس از چندین سال قرار است در ایران به‌عنوان محصولی جدید عرضه گردد.

پژو 207 جدید

البته به‌احتمال فراوان تغییرات ایجادشده در 207 هاچبک جدید در نسخهٔ صندوقدار آن‌هم اعمال خواهد شد. علاوه بر این مدیرعامل ایران‌خودرو خبر از عرضهٔ نمونهٔ اتوماتیک 207 نیز در زمستان امسال داده است. بنا بر اظهارات وی، این دو مدل با تکیه‌بر توان داخلی ساخته‌شده و در بهمن امسال روانهٔ بازار می‌شوند. بااین‌حال به نظر می‌رسد با توجه به امکانات نسبتاً مناسب، طراحی نسبتاً بروز و بازار تشنه و محدود داخلی، خودروهای 207، 207 اتوماتیک و 207 صندوقدار با استقبال خوبی مواجه گردند که البته بحث کیفیت در این امر نقش پررنگی دارد چراکه 206های فعلی کیفیت بسیار پایینی داشته و خریداران به‌هیچ‌وجه از آن‌ها راضی نیستند.

پژو 207 سدان

علاوه بر این، نسخه‌های دیگری از 207 یا همان 206+ همچون استیشن و وانت نیز در برزیل عرضه شدند که نسخهٔ وانت آن بانام هوگار (Hoggar) در بازار برزیل ارائه گردید. البته تولید تمامی نسخه‌های این خودرو در سال 2014 در برزیل پایان یافت بااین‌حال شاید عرضهٔ نسخهٔ وانت آن در کشور به‌عنوان محصول کاملاً جدید و لوکس در آیندهٔ نزدیک چندان دور از ذهن نباشد!

نسخه وانت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *