آرشیو ۱۳۹۴

مقایسه ی قیمت برخی خودرو های وارداتی در داخل و خارج

خودرو اين روزها در بازار ايران به مانند اشكال عتيقه اي شده است كه از زير خاك بيرون آمده و ذي قيمت اند ؛ تنها با اين تفاوت كه براي محصولي مانند خودرو ملاكي به عنوان بهاي تمام شده مدنظر قرار مي گيرد كه در شفافيت قيمت بسيار موثر است اما اين امر در خصوص زيرخاكي ها صدق نمي كند.فراز خودرو در ايران به صورت نجومي ادامه دارد

قیمت های این روزهای خودرو در بازار ایران باور نکردنی است خودروهایی که تادیروز حداقل نسبت به رقبای آلمانی ارزان بودند حال کم کم در حال سبقت گرفتن از این برند های با سابقه هستند.

برخی از افراد  این گرانی را در قیمت دلار می دانند  به واقع قیمت دلار اینقدر در بالا رفتن قیمت خودرو موثر است؟

قیمت خودروهای کره ای و ژاپنی در چند روز گذشته به قدری بالا رفته است که می توان آن را با پول خرید یک دستگاه بنز و یا بی ام و مقایسه کرد .

با نگاهی به قیمت های چند هفته گذشته و قیمت امروز می بینیم که رشد 20تا30 میلیون توماني در برخی از خودروها صورت گرفته است  براي مثال خودروی آزرای جدید98 میلیون تومان قیمت دارد این در حالی ست که تا چند هفته پیش قیمت این خودرو 78میلیون تومان بود و یا هیوندای توسان و کیا اسپورتیج که قیمتشان به 97میلیون تومان رسیده است واقعا تا کجا پیش می روند برای آشنایی بیشتر با عملکرد نا عادلانه واردکنندگان و دلالان بازار سری به قیمت برخی از خودروها در بازار دیگر کشور ها می زن

نام خودرو قيمت در خارج  دلار قيمت در داخل تومان
هیوندای ix35 2012  22هزار و295 – میلیون
هیوندای ix55  28 هزار 345  – ميليون
هیوندای  جنسیس کوپه  29 هزارو 750  – ميليون
هیوندای جنسیس سدان  34 هزار و 200  – ميليون
هیوندای سوناتا  19 هزارو 795  – ميليون
کیا سورنتو  31 هزار و 700  – ميليون
کیا اسپورتیج  20 هزارو 800  – ميليون
 کیا سراتو کوپه  18 هزار و 200  – ميليون
کیا سراتو سدان  17 هزار و 600  – ميليون
تویوتا یاریس  13 هزار و 300  -ميليون
لکسوسrx350  39 هزار و 75  – ميليون
 تویوتاfjcruiser  26 هزار و 115  – ميليون
لکسوس ls460  67 هزار و 130  – ميليون
 مزدا3  17 هزار و 495  – ميليون
سوزوکی گرند ویتارا  19 هزار و 299  – ميليون
پورشه پانامرای توربو  136 هزار و 700  – ميليون
پورشه پانامرا  4s  95 هزار و 200  – ميليون
پورشه کاین  48 هزار و 400  -ميليون
پورشه باکسر  58 هزار و 600
همانطور که مشاهده می کنید این خودروهای ارزان قیمت با قیمت های نجومی در ایران به فروش می رسند شما می توانید با پرداخت 100میلیون تومان یک دستگاه بنزسی200 کمپرسور مدل2010خریداری کنید که اتفاقا کارکرد کمی دارد اما در سوی دیگر هم آزرای جدید در انتظار شماست .
سوار آزرا شدن لذت بیشتری دارد یا سواری بنز را می پسندید ؛ در جامعه جایگاه این دو برند چگونه است ؟
بازار ایران در دستان افرادی سود جو می گردد و اینگونه با بی رحمی بر روی خودروها قیمت های غیر منطقی می گذارند. زمانی که هیوندای سنتنیال راهی بازار شد افراد مرتبط اذعان داشتند که هیوندای هم خودروی بالای 100میایون تومان روانه بازار کرده است اما حال شاهد این هستیم که هیوندای به راحتی برند های قدیمی و معتبر دنیا را به لطف برخی از افراد پشت سر می گذارد البته در این میان شرکت ایرتویا نیز سردمدار این روند روبه رشد است چراکه این شرکت فراموش کرده است که  تویوتا علیرغم همه محاسنی که دارد در رده ارزان ترین خودروهای دنیاست  به همین دلیل هم یاریس را با قیمتی در حدود 43میلیون تومان به فروش می رساند خودرویی ضعیف  که با  کمترین امکانات راهی بازار ایران می شود و یا تویوتا کمری و دیگر محصولات این شرکت نیز به همین صورت بی دلیل با قیمت های بالا به فروش می رسند.
اما یک راهکار برای مواجه با این گرانی وجود دارد و آن این است که مصرف کننده ها می توانند با پشت کردن به این خودروهای زیبا که تنها چهره آنها فریبنده است دلالان خودرو را با افت فروش درگیر سازند و سعی در پایین کشیدن قیمت ها داشته باشند نه اینکه اجازه دهند تا برخی از وارد کنندگان و دلالان با احتکار خوردو بازار را در دستان خود همچون مومی بازی دهند.
آیا هیچ گاه از خود پرسیده اید که چرا باید کیا اسپورتیج را با قیمت 75میلیون در گذشته و 97 میلیون در زمان حال خریداری کنیم؟
چه نقطه قوتی جز ظاهر دلفریب می تواند اینگونه خريدار را به چالش بکشد این موضوع در حال حاضر در اکثر خودروهای بازار صدق می کند و باید دید که ما تا کجا این ارزان قیمت های دنیا را با قیمت های گزاف همراهی می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *