لاتین NCAP به نشان دادن نگرانی و ناامیدی خود از عملکرد ساختههای جنرال موتورز در آمریکای جنوبی و حوزهی کارائیب ادامه میدهد. این بار شورولت اسپارک GT بهطور تأسفآوری در تست تصادفات هیچ ستارهای به دست نیاورده است.
اسپارک GT که در هند تولید شده و در مکزیک و کلمبیا محبوب است در تست تصادف جلو شرکت کرده و در پایهترین مدل خود فاقد هرگونه ایربگ و دستورالعملی برای نصب سیستم حفاظت از کودکان است.
Alejandro Furas مقام ارشد لاتین انکاپ میگوید:
این عملکرد بازهم نقطه ناامیدی دیگری برای جنرال موتورز است مخصوصاً در مدلی که پتانسیل ایمنی بالایی دارد چراکه این خودرو در پایهترین نسخهی تست شده در یورو انکاپ در سال 2009 به 6 ایربگ مجهز بوده و 5 ستارهی ایمنی به دست آورده است. این غیرقابلقبول است که نسخهی اروپایی اسپارک GT که دارای ایربگ است با بهای مشابه نسخهی لاتین که هیچ ایربگی ندارد عرضه میشود.
جنرال موتورز در وسط رسوایی صورت پذیرفته در آمریکای جنوبی قرار دارد چراکه خودروهای تولیدی این شرکت در تستهای تصادف عملکرد دهشتناکی داشتهاند. این غول خودروسازی اوایل امسال پیامی از انکاپ جهانی مبنی بر بهبود عملکرد ایمنی خودروهای موردنظر برای آمریکای جنوبی دریافت کرده است. جنرال موتورز نیز اعلام کرده که برنامهای 5 میلیارد دلاری برای بهبود خودروهای فروشی در آمریکای جنوبی در نظر دارد. جنرال موتورز میخواهد این خودروها را با دو ایربگ و کمربندهای ایمنی سهنقطهای برای همهی سرنشینان عرضه کند.