آرشیو ۱۳۹۱

روح تازه کیا در سول 2014

کیا سول 2014 در مرحلهٔ تست جاده قرار دارد. با توجه به این که کیا سول بازار فروش خوبی را پشت سر گذاشته بود و شرکت کیا را وارد رقابت با محصولات دیگر کارخانه‌ها کرد، کیا برای عقب نماندن از سایر رقبا دست به کار تازه‌ای زد، ساخت نسخه جدید کیا سول برای سال 2014. کیا اعتقاد دارد که همانند مدل های پیشین کیا سول، یکی از موفق ترین محصولات خود تولید خواهد کرد. کیا سول 4 سال سن دارد یعنی از سال 2009 در خط تولید است و باید دید که جوان‌ترین سول که هنوز به دنیا نیامده چه ویژگی‌هایی دارد و آیا می‌تواند دوباره جزو پرفروش‌ترین های کیا باشد؟

اخیرا کیا یک فیس لیفت از این خودروی جعبه‌ای شکل را ارائه داده است تا به مردم نشان دهد که خود را برای سال 2014 آماده کنند و همچنین محبوبیت خود را نزد مردم حفظ کند. با توجه به انجام زود هنگام تست های جاده ای این خودرو احتمال اینکه در اواخر سال آینده به فروش برسد بسیار زیاد است.
در سال 2012 سول برندهٔ جایزه طراحی رددات (Reddot) شد اما همچنان طراحی آن در حال بهبود یافتن است. اگرچه خودرو با پوشش سیاه رنگی مخفی شده است اما می‌توان به برخی از تغییرات ظاهری این خودرو پی برد. همچنین طراحی این خودرو به گونه‌ای خشن تر شده است و جلوپنجره خاص محصولات کیا نیز در این خودرو دیده می‌شود که اندکی تغییر مکان داده و کمی بالاتر نصب شده است که یکی از دلایل زیبایی بیشتر این خودرو نسبت به مدل های قبلی است و همچنین ورودی هوای پایین سپر بزرگ‌تر شده و چراغ‌های جلو نیز از نو طرحی شده اند که این ها همه و همه به زیبایی سول 2014 می افزایند.

اما پیشرانه این خودرو، کیا برای این خودرو پیشرانه های چهار سیلندر 1.6 و 2 لیتری را در نظر گرفته است که هم به صورت بنزینی و هم به صورت دیزلی عرضه خواهند شد که به ترتیب 135 و 164 اسب بخار تولید می‌کنند. اما کیا قصد دارد دو مدل توربوشارژ دار هم به کار خود اضافه کند. در مدل 1.6 لیتری مشابه آن در هیوندای ولاستر به کار رفته است و مدل 2 لیتری در مدل مفهومی کیا ترکستر به کار گرفته شده است اما هنوز خبری از این دو مدل نیست. گیربکس این خودرو هم از نوع دستی و اتوماتیک است. که به نظر می‌رسد مدل اتوماتیک آن 6 سرعته باشد.

اما کیا برای اقتصادی کردن بیشتر این خودرو از سیستم استارت/استاپ استفاده کرده است. همچنین این خودرو از نظر قدرت، گشتاور و انتشار گاز CO2 بهبود یافته است. این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه Euro ncap شده است که در این کلاس بی نظیر است. از جمله اقداماتی که کیا برای ایمن تر شدن این خودرو انجام داده است می‌توان به استفاده از شش کیسه هوا، سیستم کمکی HAC و VAC و همچنین پشت سری های فعال هنگام تصادف اشاره کرد.
قیمت این خودرو از 15 هزار دلار شروع می‌شود و برای بالاترین مدل 20 هزار دلار برآورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *