آرشیو ۱۳۹۲

رنو کلیو RS 200 مدل ۲۰۱۴

»» رنو کلیو RS 200 مدل ۲۰۱۴

رنو کلیو RS مدل ۲۰۱۴، نسل چهارم از کلیو اسپرت است، نسبت به نسل‌های قبلی خود، سرسختانه به جنگ قیمت رفته است. مدل پایه 28 هزار و 790 دلار است (کاهش قیمت نزدیک به ۸ هزار دلار) و چنین قیمتی، آن را در رقابت با خودروهای هاج‌بکی

مانند فورد فیستا ST با قیمت ۲۵۹۹۰ دلار، فولکس واگن پولو GTI با قیمت۲۷۹۹۰ دلار و پژو ۲۰۸ GTi با قیمت۲۹۹۹۰ دلار قرار خواهد داد. در واقع، رنو انتظار دارد تا این مدل بتواند جایگاهی در بازار پیدا کند. بدنه کلیو، تغییرات جزئی زیادی نسبت به گذشته پیدا کرده است. طراحی لبه زیرین سپر جلو، طرح مشکی براق در حاشیه‌های بدنه، چراغ‌های رانندگی LED، یک جفت اگزوز بزرگ و چرخ‌های ۱۸ اینچی، از ویژگی‌های ظاهری بدنه رنو کلیو اسپرت ۲۰۱۴ هستند.

اول از همه، سیستم گیربکس رنو کلیو اسپرت، از حالت دستی به ۶ دنده اتوماتیک دوکلاجه تغییر کرده است. سیستم ۶ دنده اتوماتیک EDC خوشایند همه‌ی افراد نیست. امّا در همین حال، افرادی هستند که به خاطر همین سیستم، کلیو را تهیه می‌کنند. کلیوی جدید در جاده، سواری بسیار لذت‌بخشی دارد. با موتور سه سیلندر در مدل پایه و یک شاسی سبک و بدنه‌ای با پنج در. موتور با عملکرد پایین ۲ لیتری قدیمی کنار گذاشته شده و موتور ۱/۶ لیتری توربو جایگزین شده است که قدرتی برابر ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۲۴۰ نیوتن‌متر تولید خواهد کرد. همچنین در نسل جدید، از ترمزهای بزرگتر استفاده شده و شاهد نیروی رو به پایین بیشتری هستیم. موتور جدید، حالتی فروتنانه به خودرو بخشیده، ولی در همین حال، و در عین ناباوری، گشتاور در دور موتور ۱۷۵۰ دور بر دقیقه، به نقطه پیک خود می‌رسد. با وجود سیستم گیربکس اتوماتیک، کلیو، خودرویی کُند به نظر می‌رسد. با این حال، انتخاب حالت اسپرت یا مسابقه، شرایط را بهتر می‌کند.

دیفرانسیل الکترونیکی در جلو، با تنظیم داخلی سرعت چرخ‌ها، شرایط مناسبی را هنگام عبور از پیچ به وجود می‌آورد و در برخی مواقع، حس یک خودروی دیفرانسیل عقب را به راننده می‌دهد. در واقع، این سیستم دیفرانسیل، امکان مانور و حرکات در رانندگی را با اطمینان بالا، فراهم می‌کند.

رنو کلیو ۲۰۱۴ از طراحی نسبتاً خوبی در داخل کابین برخوردار است. طرح قرمز رنگ زیبایی در چرخ فرمان، درها و شیفتر دنده‌ها به کار رفته و در کنار طراحی چرم سطوح، جلوه‌ای بی‌نظیر در داخل پدید آورده است. کلیو همواره از دکمه‌های بزرگ استفاده کرده و در کلیو اسپرت ۲۰۱۴ نیز همین ویژگی را حفظ کرده است. طرح پلاستیک به کار رفته نیز نسبتاً خوب است و می‌توان گفت به استانداردهای فولکس‌واگن نزدیک شده است. به‌علاوه، تمام مدل‌های کلیو RS از سیستم راهبری ماهواره‌ای sat-nav و صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی استفاده می‌کنند. همچنین سیستم با چهار اسپیکر کار گذاشته که می‌تواند از راه‌هایی مانند بلوتوث، USB یا کارت حافظه SD ورودی داشته باشد. در تریم تروفی، دو اسپیکر اضافی، یک تجهیزات اضافی با نام «باس رفلکس» و ویژگی صدا برای سیستم راهبری ماهواره‌ای، برای خریدار عرضه می‌شود. البته در این سیستم ویژگی کنترل مسابقه بر پایه سیستم داده وب‌سایت رنو اسپورت عرضه می‌گردد. اگر یک پیست در این پایگاه داده وجود نداشت، این امکان وجود دارد که با استفاده از GPS و حرکت در تمام مسیر پیست، یک پیست جدید به این پایگاه داده اضافه کنید. تجهیزات بسیار جالبی است؛ هنگامی که در پیست حرکت می‌کنید، وضعیت سرعت، دنده و حتی درجه پدال گاز نیز در هر لحظه نمایش داده می‌شود. [

برای رنو کلیو اسپرت، شتاب نسبتاً مناسبی دارد و در عرض ۶/۳ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو، طبق شرایطی که برای رنو کلیو اسپرت اعلام شده، در ترکیب جاده و شهر، ۶/۳۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. با این وجود، در بررسی که انجام شد، این مقدار، ۹/۸۱ لیتر مشاهده شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *