اخبار

راندن خودرو با کنترل از راه دور

حالا خودروسازهای چینی در حال گسترش فعالیتهای خود از طریق ساخت خودروهای کانسپت و همچنین افزودن امکانات جدید و گاه عجیب به خودروهایشان هستند. از جمله کمپانی بی وای دی که خودروی معروف اف3 خود را اینک به قابلیت حرکت با سیستم کنترل از راه دور مجهز نموده است.

در ابتدا این ایده احمقانه بنظر می رسد که راننده خارج از خودرو بماند و با یک ریموت اتومبیل را حرکت دهد. اما برای فضاهای تنگ پارکینگ که امکان باز و بسته کردن درها وجود ندارد یا حرکت دادن خودرو از یک محوطه بارانی به فضای مسقف بدون نیاز به حضور فیزیکی و خیس شدن و مواردی از این قبیل، می توانند دلایل اجرای این ایده باشند.
خودروهای مجهز به این سیستم می توانند در فاصله تا 10 متر از ریموت دستورات را دریافت کنند. تمامی کنترل های گاز، ترمز و حرکت فرمان از طریق این سیستم انجام می شوند. حداکثر سرعت نیز برای این حالت و بدلایل ایمنی، تنها 2 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.
امااین خودرو علاوه بر سیستم کنترل از راه دور، تجهیزات فراوان و البته قیمت ناچیزی هم دارد. موتور پایه 1.5 لیتری تنها 109 اسب بخار نیرو تولید می کند. اما نمونه توربوی آن می تواند قدرت 154 اسب بخار را ارائه کند. یک گیربکس شش سرعته مجهز به کلاچ دوبل نیز وظیفه انتقال این نیرو را بر عهده می گیرد.

طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب، 4.68 در 1.76 در 1.66 متر می باشند. همانند رقبای چینی اف 3 یعنی جیلی EC7و بااجون630 گارانتی چهار ساله یا 100 هزار کیلومتری نیز شامل این خودرو می شود.

قیمت این خودرو از 10 هزار و چهارصد دلار آغاز و در گرانترین مدل به 15 هزار و 800 دلار بالغ می گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *