تویوتا به دنبال ایجاد طرحی جذاب و با احساس تر برای نسل آینده کمری است. آکیو تویودا، رئیس این شرکت، شخصاً خواستار تحولی چشمگیر در طراحی کمری همانند پریوس جدید شده است
کوین هانتر، رئیس طراحی تویوتا در ایالات متحده، اعتراف میکند که نسل فعلی کمری مورد پسند مشتریان نیست و نقدهای بسیاری دریافت کرده و باید در نسخه جدید اصلاح گردد. و با این وجود این که فروش کمری همچنان قابل توجه است، نیاز به طراحیهای بهتری در آینده احساس میشود.
تویوتا باید به خطوط بدنه هویتی تازه ببخشد و برای بهبود طراحی داخلی و کیفیت مواد درون کابین همانند بیرون اتاق، تلاش کند
تویوتا پریوس نیز قبلاً از فلسفه مشابهی پیروی میکرد. اما در حال حاضر به چیزی تبدیل شده که مشتریان از آن انتظار دارند. محصولی متفاوت از کمری که نگاهی به آینده و احساسی با تکیه بر اهمیت آیرودینامیک در محصول نهایی آن دیده میشود