آرشیو ۱۳۹۳

پژو308 جی تی

ژو، مشخصات و تصاویر مدل جدید 308جی تی خود را منتشر کرد. این خودرو در دو نسخه هاچ بک و استیشن در دسترس خواهد بود و علاوه بر طراحی ظاهری جدید، پیشرانه‌های قدرتمندتر و تغییرات شاسی، تجربه ای لذت‌بخش از یک رانندگی چابک و جذاب را تقدیم می‌کند

 

تغییرات ظاهری این مدل شامل چراغ‌های ال ایی دی، دیفیوزر پلاستیکی مشکی رنگ عقب، خروجی‌های اگزوز دوقلو و انتقال نشان پژو از لبه کاپوت به داخل جلوپنجره مشبک است.

تغییرات و بهینه‌سازی شاسی با کاهش ارتفاع به میزان 7 میلی‌متر در جلو و 10 میلی‌متر در عقب همراه گردیده است. تقویت شاسی نیز به پویایی بیشتر خودرو کمک می‌نماید.

برای پیشرانه دو موتور بنزینی و دیزلی قابل انتخاب می‌باشند. موتور 1.6 لیتری بنزینی توربو که 202 اسب بخار نیرو و 285 نیوتن متر گشتاور تولید می‌نماید. برای طرفداران سوخت دیزل هم موتور 2.0 لیتری از سری بلو اچ دی آی قابل انتخاب است که 178 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2000، حاصل آن است. موتور بنزینی از یک گیربکس 6 سرعته دستی و مدل دیزلی از یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک کارآمد بهره می‌برند.

مدل هاچ بک 308جی تی بنزینی، نیاز به 7.5 ثانیه زمان برای شتاب گیری از سکون تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دارد. در حالی که این زمان برای نسخه دیزلی به 8.4 ثانیه افزایش می‌یابد. در مدل اس دبلیو که تنها با پیشرانه دیزلی ارائه می‌شود، شتاب صفر تا صد به 8.6 ثانیه می‌رسد. مصرف سوخت متوسط نیز در مدل بنزینی 4.66 لیتر و در مدل دیزلی هاچ بک 3.33 لیتر و در مدل اس دیلیو دیزلی 3.41 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

به نظر می‌رسد که این خودرو به یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای اروپایی برای استفاده روزمره با ویژگی‌های اسپرت، تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *