اخبار خودرو

همه چیز درمورد صافکاری PDR

میله های صافکاری pdr چه کاری انجام میدهند؟

امروزه صافکاری به عملی تبدیل شده است که بسیار کاربرد دارد و شما می توانید با استفاده از صافکاری اتومبیل خود را تعمیر کنید، هنگامی که تصادف میکنید و بدنه اتومبیل شما دچار فرورفتگی می شود شما اتومبیل خود را پیش صافکار می برید. صافکاری pdr در واقع صافکاری بدون استفاده از رنگ و با ابزار و روش های خاص مانند میله های pdr است.
همانطور که گفتیم صافکاری کاربرد زیادی دارد اما روش های صافکاری نیز بسیار زیاد است و انواع مختلفی دارد، البته این روش ها بستگی به نوع فرورفتگی دارند. مثلا کمتر پیش می آید که اتومبیل ها دچار تصادف شدید شوند به طوری که رنگ بدنه خود رو از بین برود. برای همین با استفاده از صافکاری بی رنگ می توان بدنه اتومبیل را به حالت اولی برگرداند. البته این کار به همین سادگی ها هم نیست و به ساعت ها زمان نیاز دارد. صافکار با استفاده از علم و مهارتی که در این زمینه دارد می تواند این کار را انجام دهد.

قیمت میله های پی دی آر

میله های پی دی ار از جمله از ابزار هایی هستند که برای صافکاری خودرو ها بدون رنگ به کار برده می شوند. قیمت این میله ها معمولا بستگی به جنس آن ها دارد البته قیمت آنها به کشوری که آن را ساخته هم بستگی دارد. قیمت میله صافکاری PDR بی رنگی صافکاری فولادی حدود ۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان است.
مثلا میله هایی که از جنس خوبی بهره مند نیستند از قیمت های پایین تری برخوردارند و میله هایی که هم از جنس خوب برخوردارند و هم کشور سازنده آنها یک کشور خوب است قیمت آنها بیشتر می باشد. شما می توانید از این میله استفاده کنید تا فرورفتگی های بدنه خودرو را درست کنید.

انوع میله های پی دی ار برای صافکاری

انوع میله های پی دی ار برای صافکاری

میله Pdr چیست؟

میله های pdr جزوی از صافکاری به حساب می آیند که امروزه در تمامی صافکاری ها از آن ها استفاده میشود. این میله ها انواع مختلفی دارند که قصد داریم در این مقاله به انواع آنها و قیمت آنها بپردازیم. این میله ها  بستگی به جنس و نوعی که دارند دارای قیمت های مختلفی می باشند. بنابراین هنگامی که میخواهید این میله ها را خریداری کنید می بایست حواستان به نوع آنها باشد و همچنین این میله ها هر کدام در بخش بخصوصی از بدنه اتومبیل به کار می روند.

انواع میله های صافکاری pdr

این میله ها دارای سه مدل مختلف می باشند که عبارت اند از:

  1. چرخشی
  2. اهرمی
  3. دم ماهی

PDR چرخشی

از این نوع میله ها می توان در قسمت هایی استفاده کرد که میله می تواند حرکت چرخشی داشته باشد و بتوان میله بالا و پایین کرد.

میله های اهرمی

از این میله ها می توان برای قسمت هایی مانند سقف و کاپوت و قسمت های جداشده می توان استفاده کرد و همان طور که از اسم آن پیداست می توان این میله هارا اهرم کرد.

میله های دم ماهی

در صافکاری pdr از این نوع میله های برای قسمت های استفاده می شود که فضا برای کار کم است و صافکار نمی تواند از میله های دیگر استفاده کند. هرکدام از این میله ها دارای قیمت های متفاوتی می باشند و همانطور که گفتیم کاربرد های آنها نیز متفاوت است.
قیمت های اینن نوع میله ها بستگی به کشور هایی که آنها را می سازند هم بستگی دارد کشور های سازنده میله های pdr عبارت اند از :

  • سوئیس
  • هلند
  • ترکیه
  • چین
  • تایوان
  • ایران
میله های پی دی ار در تعمیرگاه اتوداکار استفاده میشوند

میله های پی دی ار در تعمیرگاه اتوداکار استفاده میشوند

به طور کلی امروزه بیشتر صافکار ها از میله های pdr استفاده میکنند و شما می توانید برای تعمیر بدنه ی خودروری خودتان به صافکاریی که از میله های پیدی ار استفاده میکند مراجعه کنید. این میله ها باعث میشوند که صافکار بتواند راحت تر کار خود را انجام دهد و از آنجایی که میئانید هنگامی که صافکاری انجام می شود لایه های زیرین خودرو هنوز دارای چروک ها و برامدیگی هایی هستند که باید آنهارا با میله های پیدی ار صاف کرد.

جنس میله های pdr چیست؟

جنس میله های pdr از جنس فولاد می باشد اما کشور های مختلف از آلیاژ های مختلفی برای تولید این محصولات استفاده میکنند. هرچه این آلیاژ ها بهتر باشد جنس میله سخت تر و سبک تر خواهد بود. بنابر این صافکار می تواند کار خود را به راحتی انجام دهد. توجه داشته باشید که از چه جنسی هستند و ساخت کدام کشور می باشند و با استفاده از این اطلاعات اقدام به خرید این میله ها کنید.

صافکاری بدون رنگ با میله های pdr

اصطلاح pdr مخفف کلمه (Paintless Dent Repair) می باشد کلمه به معنی تعمیر بدنه خودرو بدون نیاز به رنگ است. صافکاری با میله pdr یکی از روش های صافکاری بدون رنگ خودرو می باشد. زمانی از صافکاری pdr استفاده می شود که تو رفتگی و آسیب های وارد شده جزیی تر بوده و نیاز به ضربات شدید برای صافکاری ندارد.
صافکاری خودرو روش ها و ابزار مختلفی دارد که با توجه به محل تصادف و شدت آن از ابزار و روش مخصوص خود استفاده می شود.که یکی از این روش ها، صافکاری بدون رنگ خودرو به روش pdr می باشد.

صافکاری بدون رنگ pdr

صافکاری بدون رنگ pdr

ابزار صافکاری pdr

اصلی ترین و مهم ترین ابزارصافکاری pdr، ابزاری به نام میله های pdr می باشد. میله های pdr  انواع مختلفی دارد که هر یک از مدل های آن برای رفع تو رفتگی یکی از بخش های بدنه خودرو استفاده می شود. این میله ها توسط شرکت های سازنده ابزار آلات و تجهیزات صافکاری و صنعتی تولید می شوند و به صورت یک مجموعه کامل یا به اصطلاح به صورت ست به بازار عرضه می شود. داشتن ست های مختلف میله های pdr برای هر صافکاری که به صورت حرفه ای صافکاری می کند لازم و ضروری است.

میله های pdr

میله های pdr

قسمت های مختلف میله pdr

میله های pdr یکی از مدرن ترین ابزار صافکاری بدون رنگ می باشند. این میله ها از سه بخش اصلی تشکیل شده اند:

  • دسته میله pdr

    دسته میله های pdr یکی از بخش های مهم میله های pdr می باشد. زیرا این امکان را به صافکار می دهد تا با چرخش مچ دست حالت های مختلف قرار گرفتن میله های pdr را اجرا کند. دین دسته ها به دو مدل اصلی تقسیم میشوند:

  1. دسته های T شکل

    که دسته به صورت حرف انگلیسی T می باشد که از صاف کردن تو رفتگی های بر روی درب موتور و قسمت هایی که جای دست باز تری دارند؛ استفاده می شود.

  2. دسته های دایره ای یا قلابی

    این دسته یک حلقه یا یک دسته ای مانند دسته قیچی دارند و به صافکار کمک می کند تا به راحتی بتواند مچ خود را بچرخاند و برای برطرف کردن تو رفتگی بر روی درب خودرو و گوشه های گلگیر خودرو که جای دست بسته تری دارند؛ استفاده می شود.

    انواع دسته های pdr

    انواع دسته های pdr

  • بدنه میله pdr

همونطور که از اسم این ابزار پیداست بدنه میله های pdr از میله هایی با قطر های مختلف تشکید شده و شکل هندسی استوانه ای بدنه به صافکار اجازه میده که با کمترین سظح اصطحکاک میله های pdr را درون بخش های دو جدار بدنه خودرو مانند درب ها کرده و صافکاری را انجام دهد.

  • سر میله یا انتهای میله pdr

سر میله و یا انتهایی ترین بخش میله های pdr مهم ترین بخش این ابزار می باشد زیرا نیروی که توسط صافکار ببه دسته وارد می شود به وسیله این بخش به بدنه خودرو می رسد. این بخش از میله های pdr هم اواع مختلفی دارد: مخروطی، تخت، دایره ای، منحنی و … که از هر کدام از این مدل ها در شرایط خاص استفاده می شود.

عملکرد میله های pdr

تا اینجا با ساختار میله های pdr و اهمیت آن ها در صافکاری بدون رنگ خودرو آشنا شدیم. قطعا برای شما سوال پیش آمده که این میله های ساده به چه نحوی عمل می کنند و صافکاری بدون رنگ بدنه را انجام می دهند.

عملکرد میله pdr

عملکرد میله pdr

نحوه عملکرد میله های pdr بسیار ساده می باشد. همه شما در طول زندگی حداقل یک بار از اهرم ها استفاده کرده اید. برای بلند کردن وسایل و یا حتی برای باز کردن درب فلزی انواع نوشیدنی ها، همه اینا با استفاده از اهرم ها انجام می شود. میله های pdr هم دقیقا شبیه یک اهرم عمل می کنند. به نحوی که قسمت دسته آن محل وارد کردن نیرو توسط صافکار می باشد و نقطه تکیگاه این میله ها می تواند متناسب با شرایط و محل تو رفتگی متفاوت باشد.
گاهی از شاسی خودرو برای تکیه گاه استفاده می شود که برای صاف کردن تو رفتگی های روی گلگیر این نوع تکیه گاه کاربرد دارد و یا از ابزاری به اسم قلاب S برای ایجاد تکیهگاه استفاده می شود. و بخش سوم که بخش انتهایی میله های pdr  می باشد که نبرو وارده از دست صافکاری را به بدنه خودرو وارد می کند و با استفاده از تکنیک و اصول اولیه صافکاری بدون رنگ که اعمال نبروی بر خلاف جهت نیرو اولیه وارد شده می باشد؛ تو رفتگی های روی بدنه خودرو را برطرف می کند.

صافکاری با رنگ

زمانی به سراغ صافکاری با رنگ می رویم که به خودرو آسیب شدید وارد شده است. گاها در این روش از صافکاری، نیاز به تعویض قطعات و یا صافکاری قطعات آسیب دیده با ابزار سنگین می باشد. لوازم یدکی و قطعات بدنه خودرو ها عموما به صورت خام و بدون رنگ در بازار وجود دارند پس بعد از تعویض قطعات بدنه حتما نیاز به رنگ می باشد. این یعنی افت قیمت خودرو!
در صافکاری با ابزار سنگین هم این احتمال وجود دارد که رنگ بدنه خودرو یا در هنگام تصادف و یا هنگام صافکاری آسیب ببیند و به اصطلاح رنگ خودرو بریزد. پس این روش در بازار خودروی ایران که ریزش رنگ باعث افت قیمت خودرو می شود زیاد کارساز و بهینه نمی باشد. البته باید این نکته را هم دز نظر داشت که در تصادفات سنگین روشی جز صافکاری با رنگ وجود ندارد و قطعا بعد از صافکاری خودروی شما نیاز به رنگ دارد.

صافکاری بدون رنگ

با توجه به توضیحات در بخش صافکاری با رنگ شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که اصلا صافکاری بدون رنگ امکان دارد؟ یا نتیجه دلخواه را به همراه دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که قطعا امکان دارد و در اکثر مواقع با توجه به مهارت و ابزار صافکار اصلا اثری از تصادف و آسیب دیدگب بر روی بدنه خودرو مشاهده نمی شود.
صافکاری بدون رنگ زمانی قابلیت اجرا دارد که در هنگام تصادف رنگ ماشین ریزش نداشته باشد و یا فشار و ضربه بر روی سینه قطعات وارد شده باشد. در مطالب بعدی درمورد روش های صافکاری بدون رنگ و انواع ابزار آن بیشتر باهم صحبت خواهیم کرد. زمانی که بدنه خودرو ریزش رنگ نداشته باشد از صافکاری بدون رنگ استفاده می شود که به شدت نیاز به مهرات و تجربه دارد. یکی از روش های صافکاری بدون رنگ صافکاری pdr می باشد.


سوالات متداول

۱تفاوت صافکاری با رنگ و صافکاری pdr چیست؟
۲کدام نوع از صافکاری مقرون به صرفه تر می باشد؟
۳هزینه صافکاری pdr چقدر است؟

صافکاری pdr چیست؟

قطعا متوجه شده اید که صافکاری pdr یکی از روش های صافکاری بدون رنگ می باشد. صافکاری pdr برای تو رفتگی ها قطعات بدنه مثل درب ها، گلگیرها و گاها قسمت هایی از سقف و درب موتور و صندوق عقب استفاده می شود. pdr مخفف شده کلمه (Paintless Dent Repair) به معنای تعمیر فرو رفتگی بدون رنگ می باشد.

تاریخچه صافکاری pdr

اگر بخواهیم به صورت ریشه ای این مهرات را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم این مهارت یک ریشه 1700 ساله دارد. در قرن 3 میلادی مصریان باستان با استفاده از این روش شیشه های رنگی شکسته و یا ظروف طلا، نقره و مسی را بازسازی و تعمیر میکردند. بعد از اختراع خودرو و پیشرفت صنعت خودرو این مهارت و تکنیک وارد صنعت تعمیر خودرو شد. اولین نفری که از این تکنیک برای تعمیر بدنه خودرو استفاده کرد،فرانک تی سارجنت بود که در سال 1931 از این روش برای شکل دهی و به اصزلاح صاف کردن قطعات آسیب دیده بدنه خودرو به نام خود ثبت کرد. فرانک حتی کتابی با نام “کلید ضربه زدن بر فلزات” تالیف کرد و در آن به معرفی روش ها و ابزار های مورد نیاز برای صافکاری pdr را توضیح داد.
۲۰ سال بعد شخصی به نام اسکار فلایگ که یکی از کارمندان ساده شرکت مرسدس بود توانست برای اولین بار این حرفه و تکنیک را در برابر عموم به نمایش بگذارد. او در بخش مراقبت از رنگ های شرکت مرسدس فعالیت داشت و همین موضوع باعث شد تا جرقه استفاده از روش فرانک برای تعمیر بدنه خودرو بدون ریزش رنگ در ذهن او روشن شود. اولین بار برای برطرف کردن تورفتگی های خودرو های درون نمایشگاه عمومی مرسدس که گاهی خودرو ها به صورت اتفاقی دچار تورفتگی های کوچک میشدند از قسمت چوبی یک چکش برای بیرون کشیدن تورفتگی ایجاد شده استفاده کرد. او توانست تو رفتگی های جزیی را بدون آسیب به رنگ و فرم قطعات بدنه خودرو های مرسدس را بیرون بکشد.

بعد از این ماجرا او شروع به تحقیق و آزمایش برای به دست آوردن یک روند صحیح و کامل جهت برطرف کردن و صاف کردن تو رفتگی های بدنه خودرو کرد و توانست برای هر مدل از تو رفتگی ها یک روش بدست آورد. او بعد از این اتفاق به یکی از مقامات ارشد شرکت مرسدس تبدیل شد و به او لقب “صافکار طلایی” را دادند. او توانست یک روش جدید به نام روش صافکاری pdr را برای صافکاری بدون رنگ خودرو به نام خود ثبت کند و در تمام شعبه های کارخانه مرسدس یک بخش به نام صافکاری pdr تاسیس شد.
صافکاری pdr مدت ها در کشور آلمان انجام شد و بعد از آلمان به صنعت خودو سازی آمریکا رسید و از آنجا به کل دنیا منتقل شد. صافکاری pdr به عنوان یک روش بر پایه اصول علم مواد و شکل پذیری در تمام دنیا پذیرفته شده است. امروزه لازمه هر صافکار خودرویی است که به صافکاریpdr مسلط باشد و به صورت حرفه ای صافکاری pdr را با توجه به خلاقیت و مهارت خود انجام دهد.

صافکار pdr دقیقا چکار میکند؟

همانطور که تا اینجا متوجه شدید اساس صافکاری pdr بر پایه ی علم موارد و خاصیت های آن، آهنگری و تغییر شکل دادن فلزات می باشد. صافکار pdr  با استفاده از گرما قطعه مورد نطر را آماده صافکاری میکند و بعد از گرم شدن قطعه با استفاده از ابزار های مخصوص صافکاری pdr برای برطف کردن تو رفتگی اقدام میکند. در برخی از مواقع قطعه نیازی به گرم کردن ندارد و صافکار با استفاده از تجربه و علم خود منشا تغییر حالت قطعه و یا نقطه ای که بر اثر تصادف به آن فشار آمده و تغییر حالت داده را پیدا میکند و با استفاده از قوانین علم فیزیک نیروی به همان اندازه در خلاف جهت نیروی اولیه وارد میکند و قطعه مورد نظر به حالت اولیه خود بر میگردد.

موارد استفاده از صافکاری pdr

در بخش تاریخچه صافکاری pdr و نحوه شکل گیری این روش در صافکاری بی رنگ متوجه شدیم که اسکار فلایگ برای برطرف کرد تو رفتگی های کوچک از آن استفاده میکرده است. امروزه از صافکاری pdr برای:

  • از بین بردن تور فتگی های ناشی از برخورد تگرگ یا اجسام خارجی دیگر
  • از بین بردن تور فتگی های تصادف و بدون ریزش رنگ
  • کاهش استفاده از بتونه کاری هنگامی که نیاز به صافکاری با رنگ باشد

استفاده می شود.

ابزار صافکاری pdr

این سبک از صافکاری رابطه مستقیم با خلاقیت و مهارت صافکار دارد. در نتیجه برای برطرف کردن هر نوع از تو رفتگی ها ابزار مخصوصی نیاز می باشد که اکثر صافکار های pdr ابزار های مخصوص خود را دارند که خودشان آنها را ساخته اند. گاهی مانند تاریخچه صافکاری pdr یک تکه چوب میتواند بهترین ابزار باشد و یا حتی یک پیچ گوشتی! به همین دلیل صافکار های pdr ابزار کار ب شدن زیادی دارند و امکان دارد فقط یک بار از یک ابزار مخصوص استفاده کنند و دیگر نیازی به آن نداشته باشند.
با تمام این توضیحات یک سری از ابزار هستند که تمام صافکار های pdr باید آن ها داشته باشند و بیشترین استفاده را از این ابزار خود می کنند. این ابزار که مورد استفاده تمام صافکار های pdr می باشد، عبارت است از:

  • سشوار های صنعتی( برای گرم کردن موضعی قطعات بدنه خودرو)
  • میله های pdr
  • چکش های سبک برای فرم دهی به قطعه مورد نظر
  • ابزاری به نام قالب تنه ( که به عنوان سندان برای آهنگران عمل میکند)

1.سشوار صنعتی در صافکاری pdr

شسوار های صنعتی از اصلی ترین ابزار کار یک صافکار pdr می باشند. این سشوار های صنعتی با توان های مختلف در بازار موجود می باشد که توانایی گرما دهی موضعی را به صافکار pdr می دهند. گرم کردن برای فرم دهی و صاف کردن قطعات آسیب دیده به شدت نیاز می باشد. زیر صافکاری pdr مانند آهنگری می باشد که با گرم کردن می تواند قسمت آسیب دیده را فرم بدهد و تو رفتگی ها را بر طرف کند. در بعضی از موارد گرم کردن خود یک روش صافکاری pdr محسوب می شود به طوریکه با گرم کردن قسمت آسیب دیده شروع به برگشتن به فرم اصلی خود می کند و تو رفتگی صاف می شود.

2.میله های صافکاری pdr

میله های pdr یکی از مهم ترین ابزار صافکاری pdr می باشد که صافکار با استفاده از آنها بدون نیاز به چکش زدن های مکرر تو رفتگی ها و قری ها را بر طرف می کند. جنس کیاه های pdr فولادی می باشد که شکرت های سازنده ابزار آلات صنعتی ایم میله ها را در سایز ها و ابعاد مختلف در پکیج های مختلف و مربوط به قطعات خاص تولید می کنند. قسمت سر این میله های به صورت زاویه دار می باشد که صافکار به راحتی بتواند با تغییر حالت در به کار گیری میله های pdr به برطرف کردن تو رفتگی های روی بدنه خودرو می پردازد.

امروزه با افزایش قیمت دلار در ایران و اثرات این افزایش قیمت بر قیمت خودرو، بدترین اتفاق ممکن تصادف کردن با خودرو می باشد. علاوه بر خسارتی که بر بدنه خودرو وارد می شود، نگرانی از افت قیمت خودرو برای شما بیشتر از هزینه های تعمیر خودرو می باشد.در بازار معاملاتی خودرو در ایران رنگ شدن ماشین یکی از دلایل افت قیمت خودرو می باشد. اما می توان گفت با پیشرفت علم دیگر نگران افت قیمت خودرو نباشید!
شاید این سوال برای شما پیش آید که با توجه به توضیحات بالا چطور می توان بعد از تصادف و آسیب بدنه خودرو نگران افت قیمت خودرو نبود؟
برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به این نکته توجه کنید که امروزه تعمیر خودرو(به خصوص صافکاری خودرو) در دنیا به عنوان یک علم شناخته می شود. علمی که با استفاده از استعداد و خلاقیت باعث می شود که دیگر اثری از تصادف بر روی خودرو شما باقی نماند.

صافکاری خودرو

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم صافکاری خودرو امروزه به عنوان یک علم شناخته می شود. به صورت کلی می توانیم صافکاری خودرو را به دو دسته کلی تقسیم کنیم:

  1. صافکاری با رنگ
  2. صافکاری بدون رنگ
لازم است به این نکته توجه داشته باشید که استفاده کردن از میله های pdr برای برطرف کردن تو رفتگی ها به همین سادگی که توضیح دادم نمی باشد. استفاده از میله های pdr نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد زیرا اعمال فشار نامناسب می تواند آسیب جبران ناپذیری به بدنه خودرو وارد کرده و در نهایت باعث ریزش رنگ خودرو شود که تمام زحمات صافکار را بر باد می دهد. قبل از هر کاری باید از خشک بودن رنگ خودرو اطمینان کامل حاصل کنید زیرا خیس بودن رنگ خودرو و یا پولیش شدن خودرو قبل از صافکاری pdr می تواند رنگ خودرو را نابود کند. باید به این نکته هم توجه داشته باشید قبل از شروع کار با میله های pdr باید از سرد بودن قطعه مورد نظر اطمینان داشته باشید.

۳.چکش های سبک برای فرم دهی به قطعه مورد نظر

بعد از میله های pdr کارآمد ترین ایزار برای فرم دهی و صافکاری pdr چکش های سبک می باشند. زمانی از این چکش ها استفاده می شود که تو رفتگی ها به اصطلاح در محلی قرار دارند که استحکام آن بیشتر است. مثلا قسمت های لبه درب های خودرو، قسمت لبه های تلاقی درب صندوق عقب با گلگیر ها و … که برای رفع تور فتگی در این قسمت از چکش های سبک استفاده می شود زیرا برای صاف کردن نیاز به وارد کردن نیرو درست در محب تو رفتگی و خلاف جهت نیروی وارده اولیه نیاز می باشد. فرق چکش های سبک با چکشی سنگین قابلیت کنترل پذیری آن ها می باشد. یعنی صافکار خودرو به راحتی می تواند نیرو وارده را کنترل کند و به مقدار نیاز به قسمت آسسیب دیده نیرو وارد کند.

۴.قالب تنه

قالب تنه ابزاریست که برای صاف کردن تو رفتگی بر روی انحنای قطعات و دراوردن قسمت هایی می باشد که در طراحی اولیه زاویه دارند. این ابزار یک حالت انحنایی دارد که به صافکار اجازه می دهد به راحی و با ضربات متعدد تو رفتگی مورد نطر را برطرف کنند. قالب تنه همیشه همراه یک ابزار دیگه به نام مشتی استفاده می شود. مشتی نقش سندان آهنگری را بازی کرده و پشت قطعه آسیب دیده قرار میگیرد و در واقع قطعه آسیب دیده بین مشتی و قالب تنه قرار گرفته و صاف می شود.

صافکاری pdr

ما در مجموعه اتوداکار با بهره گیری از متخصصان با تجربه و ابزار های به روز صافکاری pdr بهترین خدمات صافکاری pdr را به شما مشتریان عزیز ارائه میکند. متخصصان ما با استفاده از تجربه بالای خود در کمترین زمان ممکن می توانند خودروی شما را به حالت اول خود تبدیل کنند. کیفیت خدمات ما در مجموعه اتوداکار ضمانت ما به مشتریانی می باشد که با مجموعه ما همکاری داشته اند و رضایت صد درصدی مشتریان از خدمات اتوداکار مهر تاییدی بر ادعای بالابودن ارائه خدمات ما در زمینه صافکاری pdr می باشد. در مجموعه اتوداکار به روز ترین خودرو های روز دنیا مورد تعمیر و صافکاری قرار میگیرند و هر یک از متخصصان ما در صافکاری pdr d یک نوع خودرو تخصص دارند و این تخصص کاملا هدفمند و حرفه ای به کار گرفته می شود.

در آخر می توان گفت صافکاری pdr یک روش کاملا علمی می باشد که از آن برای بر طرف کردن تو رفتگی ها بدون ریزش رنگ استفاده می شود. این نوع صافکاری در دنیای امروز که قیمت خودرو به شکل عجیبی بالا رفته است بهترین روش محسوب میشود با این روش حتی متخصصین خودرو هم نمی توانند متوجه تصادف یا آسیب دیدگی خودرو شما بشوند و همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد دیگر شما نگرانی افت قیمت خودروی خود بعد از تصادف یا آسیب را نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *