آرشیو ۱۳۹۳

مزدا CX-5 با ارتقای چشمگیر

فیس‌لیفت کراس‌اور محبوب مزدا، سال آینده وارد بازار خواهد شد. تغییراتی متنوع در این مدل دیده می شود. از جمله جلوپنجره مشبک جدید و چراغهای بازطراحی شده جلو، چرخهای جدید آلیاژی 19 اینچی و رنگ‌های جدید برای بدنه خودرو از نگاه ناظر خارجی جلب توجه می‌کنند

طراحی ظاهری، اسپرت‌تر و جسورتر به نظر می رسد. چراغها، نگاهی با نشاط‌تر دارند. جزئیات، بیشتر مورد توجه واقع شده‌اند.

با این وجود تغییرات در داخل کابین گسترده‌ترند. استفاده از مواد با کیفیت بالاتر، کنسول و داشبورد با طراحی جدید و بروزرسانی تجهیزات، صندلی‌های جدید بهبود یافته و عایق‌های صدای اضافی باعث شده‌اند تا لذت یک بروزرسانی خوب را تجربه کنید. این تغییرات یادآور بروزرسانی مزدا 6 جدید و در همان راستا می‌باشند.

از دیگر دستاوردهای سی ایکس 5 جدید، افزایش فضای بار و محفظه‌های ذخیره‌سازی، حذف ترمز دستی مکانیکی و افزودن ترمز الکترونیکی برای پارک و یک سیستم سرگرمی ویژه مزدا می باشد.

کاهش ارتعاش و صدا تا 10 درصد جای تقدیر دارد. فن‌آوری‌هایی چون رادار کروز کنترل ام آر سی سی و پشتیبانی هوشمند ترمز اس بی اس خطرات رانندگی را کاهش می‌دهند. این باعث تجربه یک سواری اطمینان‌بخش برای سرنشینان خواهد شد.

در بخش پیشرانه فعلا تغییری مشاهده نمی‌شود. در ایالات متحده دو موتور چهار سیلندر 2.0 و 2.5 لیتری با فن‌آوری اسکای اکتیو جی وجود دارند که اولی 155 اسب بخار و 203 نیوتن‌متر و دومی 184 اسب بخار و 149 نیوتن‌متر نیرو و گشتاور تولید می‌کنند. در بازار اروپا نسخه‌های دیگری از جمله دو موتور دیزلی 2.2 لیتری با قوای 150 و 175 اسب بخار نیز وجود دارند. جالب اینکه موتورهای بنزینی استاندارد اروپا اندکی قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به نسخه‌های بازار آمریکا تولید می‌نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *