آرشیو ۱۳۹۶

قمار بزرگ میتسوبیشی روی شاسی‌بلندها!

میتسوبیشی همچنان روی عرضه کراس اوورها و شاسی بلندها در بازار آمریکا متمرکز خواهد بود بنابراین انتظار نداشته باشید جدای از میراژ، در آینده نزدیک خودروهای سواری را از سوی این شرکت ببینید. این امر به سادگی انعکاسی از رویه خرید خودروی آمریکایی‌ها می‌باشد.

مدیر میتسوبیشی آمریکای شمالی می‌گوید:

قطعاً ما در حال تمرکز روی کراس اوورهای آینده خود هستیم. بخش اعظم فروش ما را این خودروها تشکیل می‌دهند.

البته این موضوع ضرورتاً تعجب‌برانگیز نیست مخصوصاً اینکه فروش خودروهای سواری تمامی برندها کاهش یافته اما به نظر می‌رسد کراس اوورها و شاسی‌بلندها از افزایش فروش لذت می‌برند.

معاون مدیر ارشد اجرایی میتسوبیشی در این منطقه نیز می‌گوید: “سگمنت C و D سودده نیستند.” او با اشاره به کلاس خودروهایی همچون هوندا سیویک و آکورد می‌گوید که میتسوبیشی حتی در حال مشاهده افت فروش کلاسی همچون ساب کامپکت هاست.

مدیر میتسوبیشی به این حقیقت اشاره می‌کند که فیات-کرایسلر برنامه ساخت سدان های خود را لغو کرده و همچنین گفته می‌شود شاید نسل جدید فورد فیوژن نیز تولید نشود. او همچنین می‌گوید فروش سدان ها در این کلاس‌ها از نظر تبلیغات و مشوق‌های خرید هزینه بیشتری را می‌طلبد.

اما اوضاع درباره خودروهای دو دربی همچون اکلیپس چگونه خواهد بود؟ مدیر شرکت می‌گوید بازار کوپه‌ها بسیار کوچک بوده و پتانسیل زیادی را در آنجا مشاهده نمی‌کند.

با این وجود تمرکز میتسوبیشی روی کراس اوورهای سودده ثابت کرده که خوب بوده است. این کمپانی همین چند روز پیش گزارش پنجمین سال رشد فروش پی‌درپی در آمریکا را منتشر کرده و فروش کراس اوورهای آن نیز در سال پیش با رشد 15 درصدی مواجه بوده است. میتسوبیشی در حال عرضه دو کراس اوور جدید است که اوت لندر پلاگین هیبریدی هم‌اکنون در نمایندگی بوده و فروش اکلیپس کراس نیز از ماه مارس شروع خواهد شد.

متأسفانه تمرکز میتسوبیشی روی چنین خودروهایی به این معنی است که شرکت به احتمال زیاد امسال خودروی مهم دیگری را در آمریکا معرفی نخواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *