آرشیو ۱۳۹۱

ظهور نسل هفتم گلف

ظهور نسل هفتم گلف

فولکس واگن رسما از مدل گلف2013 در گالری ملی برلین رونمایی کرد .

2013 Volkswagen Golf
گلف جدید با طرحی تکاملی و با تکیه برشخصیت سازی خطوط و سطوح کشیده ، طرحی به دور از محافظه کاری را ارائه می دهد . به طورکلی ماشین ابعادی به طول 4255 میلی متر ، 1799 میلی متر عرض و 1452 میلی متر ارتفاع را دارا می باشد ، که این ارقام نشان دهنده ی این است که 13 میلی متر پهن تر و 28 میلی متر کوتاه تر از نسل قبلی خود شده است . چراغ های زنون ،  و چرخ های 15-17 اینچی از دیگر مواردی است که توجه را به خود جلب می کنند .
ممکن است که نمای بیرون چندان مسحور کننده نباشد ، اما در طراحی کابین شاهد جهش و تحولی عظیم نسبت به نسل های پیشین هستیم . در راستای آسایش راننده صندلی  راحتی با تشک کف مخصوص تعبیه شده که دسترسی راننده به فرمان چرمی را آسان تر می کند . طرح های مختلف برای سطوح با 3 رنگ بندی متفاوت ، پوشش آلکانترا برای صندلی های اسپرت ، نورپردازی کابین متناسب با محیط ، به کارگیری روکش های فلزی ، بهبود سیستم تهویه ، صندلی تاشوی عقب و سیستم اطلاع رسانی لمسی با صفحه نمایش 5 یا 5.8 یا 8 اینچی ، این در حالیست که نسل اولیه دارای صفحه نمایش سیاه سفیدی بود که تنها به ارائه اطلاعات اولیه از قبیل تنظیمات خودرو ، گزینه های کنترل آب و هوا و زمان و تاریخ بسنده می کرد اما حالا در نسل هفتم نمایشگری به کاررفته که تنها با شناسایی انگشت در نزدیکی خود ، شما را به جهانی سرشار از اطلاعات مختلف می برد . همچنین اتصالات MP3/Bluetooth/iPod/AUX/SD Card  ، سنسور پارکینگ ، سیستم آپشنال مسیریابی از دیگر مواردی است که کابین نسل هفتم به خود دیده است . علاوه براین به لطف افزایش فاصله ی دو محور جلو و عقب به میزان 1750 میلی متر  فضای پای عقب و فضای بار به ترتیب 15 میلی متر و 30 لیتر افزایش یافته است .

2013 Volkswagen Golf
برای افزایش ایمنی از سیستم ترمز multi-collision ، سیستم جلوگیری از تصادف ، سیستم کروز کنترل تطبیقی ، ترمز اضطراری در مناطق شهری ، قفل دیفرانسیل الکتریکی XDS و سیستم تشخیص خستگی استفاده شده است .
نسل هفت گلف را می توان با 5 حالت مختلف در رانندگی تجربه کرد که عبارتند از :  Eco، Sport، Normal،Individual و Comfort . که در حالت Ecco تهویه مطبوع و سایر سیستم های جانبی برای کاهش مصرف سوخت بهینه سازی شده اند . و اما در زیر هود شاهد موتورهای جدیدی هستیم که به سیستم های start/stop  و احیای انرژی ترمز مجهز شده اند . موتورهای در نظر گرفته شده برای نسل هفتم گلف عبارتند از :
_ موتور 1.2 لیتری TSI ، قدرت 85 اسب بخار ، مصرف 4.9 لیتر در 100 کیلومتر و انتشار گاز CO2 به میزان 113 گرم در هر کیلومتر
_ موتور 1.4 لیتری TDI مجهز به تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها ، قدرت 140 اسب بخار ، مصرف 4.9 لیتر در 100 کیلومتر و انتشار گاز CO2 به میزان 112 گرم در هر کیلومتر
_ موتورهای 1.5 لیتری TDI با قدرت های 105 و 150 اسب بخار و  به ترتیب با مصرف های 3.8 و 4.1 لیتردر 100 کیلومتر و انتشار گاز CO2 به ترتیب به میزان 99 و 106 گرم در هر کیلومتر
_ و  سرانجام موتور BlueMotion با مصرف 3.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و انتشار 85 گرم گاز CO2 در هر کیلومتر
این خودرو به دلیل استفاده از پلت فرم MQB 100 کیلوگرم از نسل قبلی خود سبک تر است .
گلف جدید در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و قیمت پایه ای 16,975 یورو برایش در نظر گرفته شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *