آرشیو ۱۳۹۲

تغییرات اساسی در نسل هفتم هیوندای سوناتا

اولین تصاویر از هیوندای سوناتای مدل 2015 که قرار است ماه آینده در نمایشگاه نیویورک و به طور رسمی رونمایی شود، نشان می‌دهد که نسل بعدی سوناتا، همانند جنسیس جدید از زبان طراحی مجسمه سیال 2.0 پیروی خواهد کرد

.

 

تغییر طراحی سوناتا از سبک YF فعلی به سبکی محافظه کارانه تر و مردانه تر می‌تواند یک حرکت بزرگ با ریسک بالا تلقی شود. چه اینکه طراحی نسل فعلی سوناتا بسیار نوآورانه و ساختارشکنانه و در عین حال جوان پسند بود. طراحی نسل جدید جنسیس و همچنین در پی آن سوناتای جدید با جلوپنجره شش ضلعی، درب کاپوت دراز و سقف گنبدی شکل، جلوه ای قدرتمند تر یافته است. این استحکام از درون هم قابل بحث است زیرا فولاد مقاوم‌تری که در ساختار پلتفرم استفاده شده تا 51 درصد قوی تر است.

 

درون کابین سوناتای جدید با زاویه گرفتن کنسول به سمت راننده، به کیا اپتیما شباهت یافته است. در این سبک طراحی، همانند کاکپیت هواپیما، تمرکز روی راننده است.
گفته می‌شود که نسل بعدی سوناتا سبک تر و در مجموع 40 درصد محکم تر از نسل فعلی است. حداقل هفت کیسه هوا و سیستم جدید کمربندهای ایمنی می‌تواند امتیازات بیشتری در آزمون‌های تصادف IIHS برای آن فراهم آورد.

 

هیوندای سوناتا به عنوان محبوب‌ترین خودروی این شرکت کره ای، از سال 1985 تاکنون تولید می‌شود و تاکنون شش نسل از آن معرفی شده است. نسل ششم یا فعلی سوناتا از سال 2009 در خط تولید قرار دارد و سال 2015 با نسل هفتم جایگزین خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *