اخبار خودرو

تعمیر فرمان هیدرولیک

 تعمیر فرمان هیدرولیک تهران

تعمیر فرمان هیدرولیک تهرانتعمیر فرمان هیدرولیک تهران

بهترین تعمیرگاه فرمان هیدرولیک در تهران

تعمیر فرمان هیدرولیک تهران : هیدرولیک فرمان، در واقع یک سیستم کمکی است که چرخاندن فرمان را برای راننده آسانتر می کند.
خودرویی که فرمان هیدرولیکی دارد به یک منبع انرژی برای کمک به راننده در هنگام پیچیدن و دور زدن مجهز است.
بیشتر فرمانهایی که از چنین منبع انرژی برخوردار می شوند هیدرولیکی اند .
وقتی راننده فلکه فرمان را می چرخاند پمپی روغن تحت فشار تأمین می کند روغن تحت فشار بیشتر تلاش لازم برای فرمان دادن به چرخها را انجام می دهد
بعضی از اتومبیل ها سیستم فرمان الترونیکی دارند. در این خودروها نیروی کمکی به وسیله یک الکتروموتور تأمین می شود.


تعمیرگاه تخصصی انواع خودروهای داخلی و خارجی و عیب یابی در تهران توسط تیم متخصص و کارشناسان مجرب مکانیک یار در سریع ترین زمان ممکن با ضمانت 12 ماهه و با مناسب ترین قیمت
(با مدیریت جناب آقای عدلی : 09122252268)
mechanicyar.com

فرمان هیدرولیک چیست ؟

در یک سیستم فرمان هیدرولیک هنگامی که فرمان را می چرخانید به کمک دنده پنیون میل دنده را به حرکت در می آورید
و یک پیستون که به میل دنده متصل است به کمک روغن پر فشار هیدرولیک به حرکت میل دنده کمک می کند.
این فشار توسط پمپ هیدرولیک تامین می شود.

علائم خرابی فرمان هیدرولیک

اگر تغییری در سیستم هیدرولیک خودرو خود احساس کردید، علت خرابی هیدرولیک فرمان می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • خرابی پمپ هیدرولیک
  • خرابی روغن هیدرولیک فرمان
  • استفاده از رینگ و لاستیک غیراستاندارد
  • استفاده از قطعات نامرغوب در هیدرولیک فرمان
  • کارکرد بدون روغن و یا سطح پایین روغن
  • روغن‌ریزی در سیستم هیدرولیک
  • سفت شدن فرمان خودرو

 

علت زیاد بودن صدای موتور خودرو

10 علت زیاد بودن صدای موتور خودرو
در این بخش به عواملی که باعث ایجاد صدای غیر عادی موتور خودرو میشود میپردازیم:

تعمیر فرمان هیدرولیک تهران

نحوه کار سیستم  هیدرولیک

1- پمپ هیدرولیک از طریق تسمه هیدرولیک نیروی دورانی خود را از موتور دریافت می کند.
2- پمپ هیدرولیک، روغن هیدرولیک را با فشاری معادل 70 بار، از طریق لوله فشار قوی هیدرولیک به پشت شیر هیدرولیک می رساند.
3-شیر هیدرولیک دارای سوراخهایی است و به گونه ای طراحی شده که با چرخاندن فرمان به سمت چپ یا راست،
فشار روغن به سمت چپ یا راست جک هیدرولیک هدایت می شود و در نتیجه،
نیروی هیدرولیک به چرخاندن فرمان توسط راننده کمک می کند. تعمیر فرمان هیدرولیک تهران
4- برای اینکه روغن در سیستم هیدرولیک جریان داشته باشد و کمبودی از نظر مقدار روغن بوجود نیاید،
مخزن هیدرولیک در سیستم طراحی شده و جریان روغن هیدرولیک پس از عبور از جک هیدرولیک، از طریق شیلنک برگشت (فشار ضعیف) به مخزن بر می گردد.

قطعات تشکیل دهنده هیدرولیک

– شیر هیدرولیک
– پمپ هیدرولیک
– مخزن هیدرولیک
– لوله فشار قوی
– جک هیدرولیک
– پینیون فرمان
– سوپاپ پینیون
– لوله‌های انتقال روغن هیدرولیک
تعمیر فرمان هیدرولیک تهران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *