آرشیو ۱۳۹۸

اندر فواید پیکان

همیشه وقتی صحبت از تولید یک خودرو به مدت سی سال به میان می‌آید چهره در هم کشیده و به حق، نفرین زمین و زمان را نثار دو کارگاه بزرگ (از حیث وسعت عرصه و اعیان) مونتاژ اتوموبیل در کشورمان کرده؛ که این ها بعد از سی سال که از تولید پژو 405 می گذرد همت کرده و چراغها و سپرش را عوض کرده و نام پارس را بر آن نهاده اند، در حالیکه صنعت خودروی کره جنوبی و یا حتی همین چین با سرعت در حال فتح قله‌های پیشرفت است.

اما امروز می‌خواهیم به نکته ای مغفول در این گیر و دار بپردازیم، به موضوع بسیار مهم چراغ‌های خودرو و ابعاد آن در یک اتومبیل. احتمالا کسانی که کمی سن و سالشان بالاتر باشد به خاطر می‌آورند که چراغ‌ اتوموبیلهای قدیمی بسیار کوچک و نقلی بود. مثلا پیکان‌های مدل 49 را به یاد بیاورید یا حتی هیلمن و فیات‌ سالهای پیش از انقلاب را.
همین موضوع در مورد خودرو‌های دیگر دنیا هم کمابیش صدق می‌کند. حتما به یاد دارید همین چند سال قبل خودروهایی را که دارای چراغهای بزرگی بودند که به طرز اغراق آمیزی بیرون زده بودند نمونه اش تویوتا کرولای مدل 2008! اما اکنون در سال 2019 همین تویوتا کرولا را ببینید چه چراغهای باریک و نازکی دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *