آرشیو ۱۳۹۲

آیا تویوتا هنوز برترین خودروساز دنیا است

بر اساس آخرین گزارش‌ها،رقابت بین سه خودروساز معروف تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز بسیار جنجال برانگیز شده است.طبق آمار های ارائه شده، تویوتا باز هم مقام اول را به تصاحب خود در آورده است.

تویوتا،برترین خودروساز دنیا

تویوتا در نیمه اول سال 2013 با فروش 4 میلیون و 911 هزار دستگاه خودرو اول، جنرال موتورز با فروش 4 میلیون و 850 هزار دستگاه دوم و فولکس واگن با فروش 4 میلیون و 700 هزار دستگاه می‌باشند.البته میزان فروش جنرال موتورز در ماه های 4،5 و 6 کمی از تویوتا بیشتر بوده است.

بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که تویوتا در مقایسه با سال گذشته 1.1 درصد کاهش فروش داشته است اما جنرال موتورز و فولکس واگن به ترتیب 4 درصد و 5.5 درصد افزایش فروش را تجربه کرده‌اند.

یکی از دلایل افت فروش تویوتا، تاکید جدی دولت ژاپن بر روی خودروهای لوکس و جدی‌تر شدن این دولت بر این صنعت بوده است،با اینکه تویوتا در ژاپن فروش خوبی نداشته است اما در آمریکا سود خوبی به دست آورده است و همچنان طرفداران خاص خودش را دارد.شما چی فکر می‌کنید؟آیا کیفیت ساخت عالی، خدمات پس از فروش فوق‌العاده و مقرون به صرفه بودن محصولات، می‌تواند تویوتا را همچنان در صدر نگه دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *