آرشیو ۱۳۹۶

افزایش 66 درصدی فروش خودروهای چینی در استرالیا

خودروهای سواری، شاسی‌بلند و تجاری چینی هنوز در بازارهای محدودی حضور دارند اما محبوبیت آن‌ها در سال 2017 افزایش یافته است.

آمارهای فروش در استرالیا نشان می‌دهد که تا پایان ماه آگوست تعداد 3080 دستگاه خودروی چینی در این کشور فروخته شده که رشد 66.3 درصدی نسبت به مدل مشابه سال پیش را نشان می‌دهد.
البته یک‌لحظه صبر کنید! این میزان فروش تنها 0.4 درصد بازار را تشکیل می‌دهد که تقریباً به اندازه سهم محصولات کشورهای بلژیک، فنلاند، هند، ایتالیا، اسلواکی و ترکیه می‌باشد.

پرفروش‌ترین خودروساز چینی در استرالیا برند LDV است که زیربرند کمپانی سایک بوده و امسال فروش 1487 دستگاهی داشته است.
این کمپانی به زودی مدل‌های جدید دوکابین T60 و شاسی‌بلند D90 را در این کشور عرضه خواهد کرد. واضح است که LDV به خوبی توانسته از غیبت 5 ساله گریت وال نهایت استفاده را ببرد. البته گریت وال امسال به بازار استرالیا بازگشته است.

برند موفق بعدی هاوال است که احتمالاً این روزها به خاطر شاسی بلندهای پرفروشش بیشتر از قبل شناخته شده است. تا به اینجای سال هاوال توانسته تعداد 494 دستگاه از ساخته‌های خود را تحویل استرالیایی‌ها دهد.

پس از هاوال کمپانی ام جی با فاصله اندکی (فروش 421 دستگاهی) حرکت می‌کند. تعداد 312 دستگاه مدل ام‌جی 6، تعداد 76 دستگاه کراس‌اوور GS و نهایتاً تعداد 33 دستگاه از مدل‌های ام‌جی 3 در این کشور فروخته شده‌اند.

در رتبه بعدی برند فوتون با فروش 371 دستگاهی مدل تونلند قرار دارد. تعداد 320 دستگاه از این خودروها از گونه‌ی 4×4 بوده‌اند.

در رده بعدی کمپانی گریت وال با فروش ناامید کننده 285 دستگاهی قرار گرفته است.
گریت وال در سال های قبل فروش چندین هزار دستگاهی داشته اما هم‌اکنون شرایط بازار تغییر کرده و خودروهایی چون میتسوبیشی تریتون هم‌اکنون بسیار ارزان‌تر ارائه می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *