اطلاعات عمومی

نکات مهم آموزشی خودرو که باعث طولانی شدن عمر ماشین می شود

نکات مهم آموزشی خودرو که باعث طولانی شدن عمر ماشین می شود

چرا اتومبیل من مدام خراب می شود؟ چرا هزینه تعمیرات ماشینم زیاد شده؟ چرا خودرو من اکثر اوقات بد کار می کند؟ می خواهید بدانید چرا؟ شما بسیاری از نکات آموزشی خودرو را نمی دانید، تا به حال دفترچه ماشینتان را مطالعه نکردید. در جاده ها و شرایط آب و هوایی مختلف کنترل مناسب بر روی ماشین را ندارید و بسیاری دلایل دیگر که باعث می شود شما از اتومبیلتان ناراضی باشید.

اگه دنبال این هستید که هزینه های اضافی در خرج و مخارجتان کسر شود و ماشینی که سوار می شوید به قول معروف روپا باشد باید به بعضی نکات مهم آموزشی خودرو توجه کنید. اینجا برخی نکات مهم را که شاید از چشم شما پنهان مانده آورده ایم. دانستن این نکات کمک بسیار مهمی خواهد بود تا از تخریب خودروتان جلوگیری کنید.

با این کلیدهای آموزشی خودرو از هزینه ها بکاهید!

موتور خودروتان را ناگهان و یا با گاز دادن خاموش نکنید.

بسیاری از رانندگان موقع خاموش کردن خودرو با چند بار گاز زدن و بالابردن دور موتور اقدام به خاموش نمودن خودرو می نمایند. این کار اشتباهی است که بسیاری تصورشان این است که به نفع موتور تمام می شود ولی این یک اشتباه است که البته در ماشین های کاربراتوری جهت بهتر روشن شدن انجام می شد.

ولی در ماشینهای انژکتوری چنین کاری به دلیل ماندن مقداری بنزین نسوخته به سوزن انژکتور آسیب وارد کرده و باعث می شود خودرو زمان استارت زدن بد کار کند. در زمان خاموش کردن ماشین به مدت دو دقیقه ماشین را در حال ثابت و درجا روشن باقی بگذارید و پس از آن سوئیچ را خاموش کنید.

کیلومتر تسمه تایم را فراموش نکنید.

تسمه تایم از جمله مواردی است که باید در هر 60.000 کیلومتر تعویض شود. رعایت نکردن این نکته باعث پارگی تسمه شده و در ماشینهای امروزی به این دلیل که در اکثر موتورها تاج موتور صاف می باشد، به سیلندرها و سرسیلندر آسیب جدی وارد شده و خرابی پیستون و سوپاپها را به دنبال دارد.

این موقعی است که اتومبیل شما خاموش شده و به هیچ عنوان روشن نمی شود. ترجیح این است که در زمانی کمتر از کیلومتر گفته شده تسمه تایم تعویض شود. قیمت یک تسمه تایم در مقابل تعمیر و تعویض قطعات موتوری و سیلندر بسیار کمتر است. بنابراین بهترین شرایط زمانی است که ایمنی خودروتان را حفظ کنید.

نکات بسیار زیاد و مهمی درباره تعمیرات خودرو و نگهداری آن هست که باید بدانید، اگر به دنبال این هستید که بهترین شرایط را به لحاظ هزینه های جاری خودرو داشته باشید و هزینه روحی و مادی بابت خرابی آن پرداخت نکنید بهتر است در دوره های آموزشی خودرو شرکت کنید تا تمامی آنچه باید را بدانید.

داشتن یک خودرو امروزی اگر با شرایط و اصول تعمیراتی آن آشنا نباشید ممکن است بار سنگین مالی و یا روحی را برایتان ایجاد کند. گذشته از این که پول شما صرف کاری ناخواسته می شود، مدت زمانی که شما باید بدون آن سر کنید از دیگر شرایط آزاردهنده تر است.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت مبین خودرو، از انواع خودروها، قیمت روز و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *